torsdag 20 november 2014

Body Shop Ice Blue

Jag gillar när gamla produkter gör tillfälliga återbesök. Ibland får jag återse en kär gammal vän, och ibland får jag chansen att prova en produkt jag inte hann med att prova då den fanns. Det här tillhör den senare kategorin.

Information om den här finns inte längre på Bodyshops svenska sida, då den har gått ur sortimentet igen här.

A beauty classic returns. Our iconic blue shampoo is an instant pick-me-up for lacklustre hair. It contains invigorating menthol.
  • With menthol
  • Bottle made from 100% recycled plastic - Bodyshop.com
Den luktar starkt av mentol och jag vaknar verkligen till av doften! Färgen är härligt isblå vilket gör mig glad. Konsistensen är normalt schampookläggig och shampoot är även rätt drygt.
Jag kan dock inte påstå att jag tycker att det gör någon större revolutionerande skillnad med håret, det rengör och löddrar ordentligt.
Det var kul att ha provat en av produkterna i Bodyshops retroserie, men det är ingen jag skulle köpt igen, jag har andra shampoon jag upplever ger mig mer volym och mer glans.

Pris: 250ml/Utgången.
Betyg: 3 av 5.

Inga kommentarer: