torsdag 26 september 2013

Kiehl's Cantella Skin-Calming Facial Cleanser

Jag har hört att Kiehl's produkter ska vara top of the line, så jag var väldigt nyfiken på att prova och se om det var något att ha.

"A gentle, oil-based cleanser & make-up remover Formulated with the finest oils & vitamins Quickly & easily sweeps away even the stubborn makeup Moisturizing without greasy sensation Leaves skin clean & beautifully soft Suitable for all skin types" -Vivamondo.se

Det är alltså någon PR-snubbe har fått ordentligt betalt för att komma på den här fantastiska beskrivningen av kletet man ska tvätta ansiktet med? Jo, som allt annat så låter det fancypants, men jag är allt annat än imponerad.
"Quickly and easily sweeps away even the stubborn makeup"? Eeeeh.. eller så inte. Den tog bort foundation och puder, men något annat smink rådde den knappt på.
"Moisturizing without greasy sensation"? Nepp, inte det heller. Hur noga jag än gnuggade, så hade jag ändå en fet hinna kvar på huden som inte försvann om jag inte tvättade en gång till med något annat, eller med något ansiktsvatten efteråt, och en sådan produkt får inte högt betyg hos mig! Det ska kännas rent efter rengöringsprodukten, inte som att jag -måste- använda fler produkter.
Nej nej, den här är bara slöseri med pengar anser jag! I soptunnan får den åka!

Pris: 200ml, 284kr
Betyg: 0 av 5

Inga kommentarer: