torsdag 26 september 2013

China Glaze Fast Forward Top Coat

Tidigare så brydde jag mig aldrig om varken underlack eller överlack, men jag får skämmas! Både överlack och underlack är värt varenda krona och ansträngningen!

"Penetrates and dries all layers of nail polish quickly. Application: Apply one coat to nail lacquer for super-fast dry time. For best results, begin manicure with Strengthening Base Coat." -Eleven.se

Basic beskrivning, och verkligen spot on! Jag gillar när det är ren fakta, inte en novell som nästan låter erotisk av alla adjektiv.
Men tyvärr, jag är inte särskilt imponerad av den. Ja, den torkar lacket fort, det stämmer faktiskt, men det flagar efter 1-2 dagar och jag kan dra av hela lacket som en film. Otroligt irriterande! Pinsamt nog så håller lacken bättre om jag INTE använder mig av det här topplacket!
Jag är en tjurskalle och även om det är en produkt jag inte är nöjd med, så använder jag upp den tills den är helt slut. Jag gillar inte att slänga saker som fortfarande fungerar eller inte är tomma, men i det här fallet måste jag göra ett undantag, det är visserligen bara 3ml lack kvar i flaskan, men jag blir så less på att det inte håller!! Bort bort bort! 


Jag har tidigare recenserat mitt bästa överlack, Seche Vite, som efter att jag skrev det kommit med en thinner som gör att lacket slutar vara segt och blir normalt igen, så jag höjer mitt betyg till 5 av 5 på den!

Pris: 14ml, 98kr
Betyg: 1 av 5

Inga kommentarer: