fredag 20 september 2013

The Body Shop Green Apple Bath & Shower gel

Äppelpäppelpirumparum. Jag är så fånigt lagom ibland, jag tycker att grönt äpple är för syrligt och träigt, rött äpple för sött och mosigt, medan gula äpplen är perfekta! Inte för sura, inte för söta, inte för träiga, inte för mosiga. Bäst är det om man kan ta på skalet med fingrarna och trycka ihop skalet lite så det bildas rynkor, "Gula rynkäpplen" kallar jag dem. Det, det är mina favoritäpplen!
Men, nu är det inte äpplen jag ska recensera, utan en duschgel!

"A beauty classic returns. This soap-free bath and shower gel leaves skin clean and subtly fragranced with the scent of crisp green apple
  • Lather-rich
  • Fresh green apple scent
  • Bottle made from 100% recycled plastic" -Bodyshop.com 
Den här doften fanns tidigare i Body Shops sortiment, och den ingick i en samling med retrodofter som gjorde en liten comeback under en period. Den luktar verkligen grönt äpple! Helt fantastiskt mysig doft, nästan så det knyter sig i kinderna av syrligheten. Den löddrar ordentligt, man blir ren och den lämnar en svag doft efter sig på huden, precis som beskrivningen säger. Hör och häpna, en beskrivning som inte tar i från tårna och som faktiskt stämmer helt och hållet!
Flaskan är gjorde av 100% återvunnen plast och den innehåller Community Trade aloe vera, så även om den är(var) halvdyr, så luktar den fantastiskt och är bra för miljösamvetet! Kommer den igen så kommer jag nog köpa den igen!

Pris: 250ml, 85kr
Betyg: 4 av 5
 

Inga kommentarer: