måndag 7 oktober 2013

Lush American Cream

Balsam balsam balsam. Vad skulle jag göra utan dig? Svära ordentliga ramsor och gråta medans jag borstar ur mitt trassel till hår, gissar jag.

"Bring all the boys to the yard med den här milkshakekuren på jordgubbe och vanilj 
Detta är ett tjockflytande tungt balsam, men det tynger inte ner håret. Kombinationen av honung, jordgubbar och färskapelsinjuice i en tjock lanolinbas gör håret mjukt, lätthanterligt och lättkammat. Sammansättningen av vaniljstångsdekokt, vanilj absolut och salvia är tillsammans en av våra mest populära produktdofter och sitter kvar i håret i timmar. Vi får ständigt önskemål om att tillsätta den doften i andra produkter också, men vi reserverar den till vår American Cream Conditioner." -Lush.se

Jag gillar verkligen när hälften av beskrivningen har fokus på doften. Om ni inte har förstått det än, så är jag sjukt svag för mumsiga, fruktiga, söta dofter på produkter, jag väljer aktivt bort något som är parfymfritt. Nu låter det som att jag går runt och luktar som en hel blombutik, men riktigt så illa är det faktiskt inte. Sambon brukar även berätta om jag luktar som en tant eller inte, vänligt av honom.
Nåväl.
Jag är otroligt imponerad av det här balsamet, det är tjockflytande, drygt och luktar fantastiskt gott - har jag sagt det redan? Jag sitter och sniffar på flaska medan jag skriver det här!
Redan då jag applicerar gegget i håret så känns konsistensen len mot fingertopparna, och ju mer jag geggar in det i håret, så känns det att tovorna kommer få på nöten!
Gegg i, mosa runt, vatten på, handdukattack och sedan blåsutavbarahelvete!
Tadaaaa! Ett fluffigt mjukt hår som doftar härligt av vanilj. Lush har gjort det igen!

Pris: 250g, 159kr.
Betyg: 5 av 5.

Inga kommentarer: