onsdag 2 oktober 2013

Björn Axén cool silver

Ett blont hår kräver silverbehandling! Jag vill ha så vitt hår som möjligt, och letar därför med ljus och lykta efter en bra silverbehandling, som ljusar upp håret så mycket som möjligt. Jag har hört bra om Björn Axén så jag tänkte att det här kan ju vara något! Silversbehandlingar gör så att man tillför violetta pigment som neutraliserar de gula pigmenten i håret, jag låter alltid schampoot/balsamet/inpackningen sitta kvar i håret betydligt längre än rekommenderat, då jag bara tycker det är fint med lite lila/blåa skiftningar i håret.

"Cool Silver Shampoo är ett sulfatfritt pigmentschampo för rengöring och behandling av blont och grått hår. Schampot fungerar även antistatiskt och är den av produkterna i serien som är högst berikad med pigment. Vårdande proteinkomplex återfuktar och mjukgör hår och hårbotten. Produkten innehåller även UV-skydd och bär en härlig doft av Frosty Apricot." -Björn Axén

Inte så mycket lull-lull i texten utan den förklarar vad det handlar om, sånt gillar jag. Nåväl, egenskaper på produkterna då? Schampoot löddrade bra, dock kan jag inte uttala mig om hur det rengör, då jag alltid använder ett annat schampoo innan för att tvätta håret. Schampoot gör håret lite svintoaktigt och strävt, medan balsamet gör det mjukt och lent, som ett balsam ska.
Doften!! DOFTEN!! Den luktar så sjuuuukt gott! Det fastnar inte så mycket i håret, men jag brukade stå och sniffa på flaskan medans jag lät det gottade till sig i huvudet på mig.
Dock, så är jag enormt besviken. Det gula försvann knappt alls, även om jag satt med både schampoot och balsamet i 20min vardera.
Så näe vet du vad Björn Axén, nu får du ta och skämmas! Det enda som är bra med den här serien är doften, bottennapp!!

Pris: 250ml, 150kr.
Betyg: 1 av 5. 

Inga kommentarer: