söndag 20 april 2014

Britney Spears Radiance

Alltså det här med kändisparfymer, det är inte alltid man stolt berättar vem man har på sig, i mitt fall är Britney Spears en av dem. Jag har som fått för mig att Britney-parfymer är fjortispåhitt och ska lukta kemikalier, men det värsta är ju att det inte stämmer!  

"Doften inspirerades av Britneys strålande sensualitet och magnetiska energi. Saftiga bär och daggfriska blomblad vecklas ut och avslöjar ett strålande hjärta av spröda, vita blommor som lyses upp inifrån av vackert glödande ambra, varma trädofter och förförisk mysk." - Eleven.se

Doftnoter

Toppnoter
Saftiga vilda bär och mjuka, daggfriska blomblad avslöjar en himmelsk, lockande arom.
Hjärtnoter
En ren vit bouquet av tuberose, jasmin, apelsinblomma och iris - en oförglömligt kvinnlig aura.
Basnoter
Förtrollande kashmirträd och strålande ambra sveps in i sensuella vågor av mysk.
Men tjofadderittan kungen och lilla jag. Inte mindre sliskig beskrivning! Hade jag bara gått på beskrivningen hade jag ratat den på en gång, kräkvarning!
Den luktar lite lätt tantigt faktiskt, för mycket blomdoft gör att jag får tankar till tanter på bussen som alltid luktar för mycket parfym men själva är väldigt nöjda. Den säger inte så mycket faktiskt, den skulle funka som både vardags- och festparfym, men den är inte the centre of attention, snarare en person i utkanten. Inte poppis, inte utanför, men någonstans däremellan. 
Mysken känns tydligen, och även jasminen, men återigen, det är alldeles för blommigt för min egen smak.
Flaskan är fin, och jag gillar att det ska se ut som juveler, men nej, den här får inte fortsätta bo hemma hos mig.

Pris: 50ml, 159kr Nordicfeel.se
Betyg: 2 av 5

Inga kommentarer: