måndag 21 april 2014

Lush Celestial

Krämkrämkräm. I love kräm. Utan kräm blir hela jag en fnasfläck, har varit så hela livet så det är ju bara att acceptera. Så, jag har ett väldigt bra förhållande med kräm och tycker mig ha bra koll på bra och dåliga krämer.

"Ta din känsliga hud till ett högre plan

Vi lägger blad från färsk peristeria elata i mandelmjölk och låter det stå i blöt över natten så att bladens goda egenskaper sugs upp av oljan. Vi tar sedan oljan och häller i mandelmjölk, kakaosmör, vaniljextrakt och vegetabiliskt glycerin för att få till en mild creme som återfuktar utan att reta upp besvärlig hud." - Lush.se

Jaha. Den beskrivningen sa ju mer om tillverkningen än om egenskaperna på krämen. Fint att de berättar det, men jag har lite mer krav på att få veta vad krämen påstås göra än hur den föds. På burken sägs desto mer "Use this to soften and calm an easily irritated face and protect city skin against pollution", det låter ju väldans bra måste jag säga! Mitt ansikte blir lätt irriterat på mig och försvar för min stadshud mot föroreningar låter ju ännu bättre!
Konsistensen är lite halvkrämig och doften är svagt vanilj och mandelaktig, den återfuktar bra och doften försvinner inom någon timme. Jag är inte toppenförtjust i den, då jag har nog lite för torr hy för den, för jag känner att jag skulle vilja applicera mera, bara efter några minuter. Men för de med normal eller bara lätt torr hy så tror jag den kan vara en höjdare! Kommer nog inte att köpa den igen, det finns betydligt bättre krämer för min tjuriga hud.
Lush har även en helt fantastisk återvinningsidé, då man får en ny ansiktsmask om man lämnar in 5 tomma, rengjorda burkar (ansiktsmask eller ansiktskräm), som de gör till nya burkar, eller skänker dem till ateljéer eller liknande.

Pris: 45g, 199kr.
Betyg: 3 av 5.

Inga kommentarer: