tisdag 22 april 2014

Gucci Eau de Parfum II

Parfym. Parfum. Perfume. En doft för varje tillfälle. En djungel att hitta rätt i, det som luktar gott på din bästis luktar apa på dig och tvärtom. Doftdjungeln är spännande!


"Gucci Eau de Parfum II är en flörtig och lätt doft för den moderna unga kvinnan.
Mjuk, chic och sensuell, utstrålar den sötma med en romantisk och blommig doft. Toppen av doften gnistrar med fräscha och livliga noter av apelsin, svarta vinbär och mandarin. Unga och elegant, framträder der frodiga hjärtat med en delikat blandning av viol, björnbär och frisk jasmin. Basen är varm och ljus, med härliga noter av sandelträ, mysk, heliotrop och cederträ." - Eleven.se

Doftnoter

Toppnoter
Apelsin, Svarta vinbär & mandarin.
Hjärtnoter
Viol, Björnbär & Jasmin.
Basnoter
Sandelträ, Mysk, Heliotrope & Cedarträ.
Gucci you say? Ja, automatiskt får jag tanken på modechicks a la Kissie, plutande läppar och Louis Vuitton väskor. Just de tjejerna luktar såhär! Eller ja, okej, jag kanske har lite skeva fördomar men den luktar ju gott så det är faktiskt en komplimang! ;P
Den är rätt tung och mer fruktig än blommig, så den passar nog inte alla. Den funkar på mig, men på något sätt är jag ändå inte riktigt förtjust i den, den är inte riktigt Malin. Sambon tyckte jag luktade gammal tant, och nog för att jag har en del tantintressen, men jag tror jag passar på tantdoften ett tag till.
Nej, den här får nog någon modetjej ta över, inget för mig!

Pris: 30ml, 395kr
Betyg: 2 av 5.

Inga kommentarer: