onsdag 23 april 2014

Mario Badescu Seaweend Cleansing Soap + Lotion


Jag gillar saker i samma serie, rengöring - ansiktsvatten och återfuktande smörj. Jag tror att reklamer har lurat mig, det spelar nog ingen roll egentligen, men det känns som att produkter i samma serie ska komplettera varandra bättre. Silly fooled me! Den här gången var det bara rengöring och ansiktsvatten dock.

Mario Badescu Seaweed Cleansing Soap

Denna milda och varsamt exfolierande tjocka och krämiga ansiktsrengörare innehåller mineralrikt, anti-inflammatoriskt sjögräs. Passar perfekt för alla hudtyper, även känslig hy.
  • Använd för daglig rengöring.
  • Ej tvålbaserad.
  • För alla hudtyper.

Mario Badescu Seaweed Cleansing Lotion

Denna toner torkar inte ut din hud och innehåller ingen alkohol. Den rengör och desinficerar torr och känslig hud. Ett milt trollhassel-formula ser till att öppna upp tilltäppta porer och anti-inflammatoriska ingredienser som Algextrakt och Aloe Vera-extrakt lugnar känslig hud.
  • För kombinations och/eller oljig hud." - Eleven.se

Först och främst - herre jisses så vidrigt de luktar! Gammal herrparfym från 80-talet! BLÄ! Jag verkligen skyndade mig med morgon/kvällsrutinerna för att få smörja in en kräm som luktar betydligt godare. 
Cleansing soap - den lämnade en hinna på huden efter sig, och det var inte alls behagligt. Den kan ha gjort min hud gladare, jag hade ett finnuppror i fejjan, men den försvann antingen av sig själv, med hjälp av rengöringen eller både och. 
Cleansing lotion - den luktar ju perkele, men den tog bort hinnan från tvålen iaf, dock så var det väldigt mycket smuts på bomullsrondellen efteråt, så frågan är hur bra tvålen rengjorde egentligen?
Näehörrni, det bra egenskaperna kan jag hitta i annat klegg och smörj, lukten gjorde att jag verkligen inte vill använda de här igen! Jag dömer er, till ett evigt liv i soptunnan!!! 




Cleansing soap:
Pris: 236ml, 175kr
Betyg: 1 av 5

Cleansing lotion:
Pris: 236ml, 193kr
Betyg: 1 av 5


Inga kommentarer: